„Trend” és dizájn 2017 - Mi a divat idén?

A 2017-es üzleti, vagy céges weboldal dizájn túlmutat a tavalyi merev trendeken és arról szól, amiről a látványnak szólnia kell: funkcionalitás, és az üzlet előmozdítása az internet széles nyilvánosságának bevonásával

Tömören:
letisztultság, nagyvonalúság és „visszatérés” jellemző 2017 divatos online design irányzatára


Nézzük, mik a trendek idén!


1.) Túlméretezett képek és logók a fejlécen: az első találkozás
        a legmeghatározóbb


A kezdőoldalon szereplő hatalmas kép emlékezetessé teszi a weboldallal történő találkozás első pillanatait. A kezdeti másodpercek alapvetően meghatározzák egy alakuló kapcsolat menetét: ezt a lélektani „esélyt" használja ki, és fordítja a weboldal, illetve a vállalkozás javára a hatalmas kép, vagy grafika a címoldalon


Az aloldalakon azonban már felesleges a nagy kép, hiszen feladatát betöltötte, megalapozta és kedvező mederbe terelte az „ismerkedést”. Megjegyzem, hogy a kezdőoldalra kihelyezett, élményszerű, animált grafika 2017-re  kiváltotta a weboldalt a keresők számára elrejtő flash introt, miközben teljesíti a látvány iránt támasztott egyedi, megrendelői igényeket

2.) Minimalizmus, és újságszerű megjelenés: nincs többé
        felesleges, információátvitelt zavaró dizájn elem


Ami nincs az oldalon, abból nem lehet baj, így 2017-re  eltűntek a tartalom, és összhatás szempontjából felesleges dizájn elemek. Legyünk őszinték: nem hiányoznak azok sehonnan


A jobb dizájnerek ma már nem akarják újból felfedezni a spanyol viaszt, hiszen a 200 éves papírújságnál bevált felépítés, és formai kialakítás az interneten is tökéletesen mutat

Semmi nem olvasható jobban a világos háttérben megjelenő sötét betűknél, így az elmúlt évtized olvashatatlan, fekete hátterű, dark oldalai idén, igény szerint megújulnak, és „megvilágosodnak”

3.) Nagyméretű betűkép a meggyőző személyiség ismérve

A webdizájnban viszonylag újszerűek a szintén a 200 éves írott sajtóból kölcsönzött nagyméretű címek, feliratok, melyek határozottságra – egyén, illetve vállalkozás esetében is – meggyőző vezetői személyiségre, magas szakmai jártasságra utalnak


Az igaz, hogy nem lehet minden egyszerre nagy egy oldalon, de a szlogenek méretes betűi, és a velük arányos, kifejező képek látványa bevésődik a látogatók emlékezetébe, és a későbbiekben segítenek visszatalálni őket a szájtra

4.) A tipográfia 2017-ben már a webdizájn része

A tipográfia nyomtatott betűkkel foglalkozó szakma és művészeti ág, melynek célja olyan írásképet kialakítani a betűtípusok és betűcsaládok alkalmazásával, mely egyszerre esztétikus és célszerű

2017 tipográfiai trendje sárba tiporja a szakma bizonyos szabályait, és hozzájárul a tipográfusok korai őszüléséhez, de lássuk be: vannak a dolognak előnyei



A weboldalon továbbra is melegen ajánlott az aranymetszés szabályainak betartása. A betűképek messziről, és közelről egyaránt meggyőző, művészi benyomást keltenek, és jól olvasható marad a szöveg, ha kreatívan váltogatjuk a betűméretet, és a színeket

A váltogatás azonban nem lehet öncélú, az „idétlenül amatőr”, és „művészien összevissza” között hajszálnyi a különbség, és az átmenet

5.) Perspektívaváltással az emlék élményszerűvé emelkedik

A sík, és térbeli perspektívák váltása mélységet ad a weboldalnak, játékosan bevonja a látogatót, és ugyan azt a célt szolgálja, amit a már említett nagyméretű képek, és feliratok: segíti a bevésődést, ha az emléket élményszerűvé emeli


6.) Tudatos skicc, vagy vázlatos, kézi rajzszerű dizájn

Új szín a webdizájnban a kézi rajzszerűen megalkotott arculat. Közvetlenséget ad, mert készítőjének jellemvilágáról árulkodik, annak apró részletébe enged bepillantást, ezzel a gesztussal pedig megtiszteli a látogatóit


Éppen ezért az ilyen grafikának őszintének, és a rajzszerűsége mellett profinak kell lennie. Készítése csak ügyes, kreatív rajzolóknak ajánlott!


7.) Túlméretezett láblécek - ide jöhet minden fontos dolog,
        aminek máshol nem találtunk helyet


Nem igaz, hogy a weboldalak alján lévő információt nem olvassák el az emberek, sőt 35-40%-uk kifejezetten vadássza, mindig megnézi a képek, prospektusok, újságok, brosúrák és weboldalak fenekét


Ezen a helyen praktikusan elhelyezhetőek azok a fontos, kihagyhatatlan személyes, vagy céges, illetve üzleti információk, üzenetek, amik valamilyen oknál fogva nem illenek a főbb tartalmi részekbe. Ezek lehetnek pl. közösségi médiumok kapcsolódási pontjai, RSS feed, felajánlások, vagy nem utolsó sorban a fő menüpontok még egyszer

Alternatív ötlet a láblécen megismételni a weboldal, vagy a vállalkozás fontosabb, marketing szempontból kihagyhatatlan üzeneteit, szolgáltatásait, termékeit, vagy utalást tenni azokra

8.) Modális dobozok a felugró ablakok (popup) helyett

Menyivel szebb és praktikusabb a modális doboz, mint a felugró ablak! A felugró ablak az internetezők gondolkodásában összefonódott a vírusokkal, így a legtöbben elkerülik azt

Elavult popupos megoldásokat mi már nem építünk új oldalakra, Ön se ragaszkodjon hozzá, hiszen aki csak teheti, a régi szájtok felugró ablakait lecseréli az elegáns modal boxokra


Weboldalának megnyerő formája


megnöveli az Ön üzleti eredményét!