A retro, vintage, throwback: álomvilág a modern éra útkereső emberének
Mi a retro varázsa?

„Ingyen weboldal" pályázat!
A professzionális weboldalakat díjmentesen elkészítjük pályázóink részére teljes körű szolgáltatással, rejtett költségek nélkül!
A vintage kifejezést eredetileg amerikai borászok használták egy adott évjáratú, jóminőségű óbor megnevezésére. A szónak jelzésértéke is volt arra vonatkozólag, hogy a bor különleges.
A kifejezést először a divatszakma vette át, de ma már nemcsak régies ruhadivatot, vagy lakberendezést, hanem pl. a régies ékszergyártást, a háztartási felszerelések archaikus divatját és a webdizájn régi korokból merítő vonulatát is jelenti a „retro".
Manapság trendi, ami hordozza a múlt életérzéseit
A retro célpiaca eredetileg az a 40-50-es korosztály volt, aki fiatalságát látja benne, vagy egykori lázadását éli meg általa. Meglepő viszont, hogy mégis a fiatalok körében toborozza legtöbb hívét a retró!
- Egyrészt azért mert a retro trendi, és a fiatalok fogékonyak minden divatos irányzatra, legyen az akár egy régi kor kövülete.
- Másrészt azért, mert a retro visszavezet egy idealizált létbe, a szorgos háziasszonyok, becsületesen dolgozó férfiak, büszke nagyszülők, bajszos nagypapák és kötényes nagymamák ölében hancúrozó unokák vágyakkal átszőtt, harmonikus világába.
Ez a meseszerű álomvilág a valóságban nem létezik, de virtuálisan életre kelthető, hogy tíz percre visszavigye az embert a békebeli időkbe. Ezt a varázslatot hozza el a „retro" a modern kor stresszes emberének